Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.
Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny....
Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.
Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.
Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.
Publiczne place zabaw są bardzo popularne. To miejsca, gdzie dzieci mogą świetnie spędzić czas, a także poznać nowych przyjaciół.
Trzeba jednak pamiętać, że zabawa musi iść w parze z bezpieczeństwem, szczególnie w miejscach, do których dostęp ma wiele innych osób. Opieka nad publicznym obiektem małej architektury należy przede wszystkim do właściciela lub zarządcy. Powinien on dopilnować, by zaraz po odbiorze placu zabaw została wykonana kontrola pomontażowa. Jej głównym celem jest wykrycie wszystkich nieprawidłowości w konstrukcji i dodatkowych urządzeniach, a także w dostarczonych dokumentach. Jest to bardzo ważne, gdyż czasem pomylone zostają karty gwarancyjne czy instrukcje obsługi, które są niezwykle istotne dla późniejszych działań.
Oczywiście na tym praca właściciela się nie kończy. Kolejnym krokiem jest umieszczenie na terenie placu tablicy informacyjnej i regulaminu. Muszą one zawierać spis telefonów alarmowych, kontakt do zarządcy, zasady korzystania z poszczególnych urządzeń oraz zachowania na terenie obiektu. Regulamin może być dowolnie dostosowywany, np. do lokalizacji, wyjątkowo wysokiej eksploatacji czy ryzyka występowania częstych aktów wandalizmu. Jeśli nie znajdziecie tych elementów, zastanówcie się, czy warto spędzić czas ze swoim dzieckiem w takim miejscu.
Zarządca zobowiązany jest do założenia dziennika kontroli i wyznaczenia pracowników, którzy taki dozór będą przeprowadzać. Powinny być to osoby kompetentne oraz odpowiednio przeszkolone. Wszelkie naprawy i oceny stanu obiektu muszą zostać udokumentowane. Zgodnie z normą PN-EN 1176-1 i 7 należy wykonywać trzy rodzaje przeglądów placów zabaw:
Jakiekolwiek nieprawidłowości muszą zostać natychmiast zgłoszone do zarządcy, a elementy zagrażające bezpieczeństwu odpowiednio zabezpieczone i wyłączone z użytku. Zalecana jest regularna konserwacja sprzętów, a także konstrukcji placu, np. poprzez impregnację lub nałożenie środków przeciwkorozyjnych.
Użytkownicy też mogą, a nawet powinni, dbać o publiczne place zabaw. Jeśli zauważycie cokolwiek niepokojącego, od razu skontaktujcie się z właścicielem. Przestrzegajcie obowiązującego regulaminu, a miejsce zabaw jeszcze długo będzie służyło Waszym dzieciom i ich przyjaciołom.
Skontaktuj się z nami